2021

V roce 2021 se na start postavil pouze jeden závodník. 
Regulerní první ročník byl z důvodu Covid-19 přesunut na rok 2022

Míra Hájek je ultracyklista z Litomyšle, který byl přihlášený na plánovaný první ročník 2021. Když jsem udělali rozhodnutí, že závod odložíme, Míra chtěl jet tak jako tak. Jede totiž s motem "sportuj a pomáhej" a v rámci své cesty se snaží vybrat nějaké peníze na podporu dětského onkologického centra v Hradci Králové. A protože už byl s přípravou příliš daleko, chtěl vyrazit. Tak jsme se domluvili, že mu poskytneme pořadatelskou podporu a my toho využijeme jako další ostrý test trasy a zázemí.

Níže si můžete přečíst reporty z jednotlivých dnů včetně vybraných fotek.

Start 

V pátek 13. 8 2021 odstartoval v 8:30 Míra Hájek na trasu závodu RACAS. Jede s podporou dvoučlenného týmu v rámci svého projektu "Sportuj a pomáhej". 

Den 1

Start letošního RACASu vyšel na pátek 13., což pro pověrčivé jedince nebylo vhodné datum. Ne však pro Míru, který toho nedbal a vyrazil na trasu rozhodně nebojácně.

Den 2

I pro druhý den si Míra naordinoval třístovku a opět měla být výživná. Vždyť kromě zbytku Jeseníků byly na řadě Orlické hory, Broumovsko a hlavně Krkonoše. Navíc sluníčko i nadále dohánělo zmeškané hodiny z první poloviny léta a i ve stínu byla přes poledne pořádná výheň.

Den 3

Třetí den bývá kritický, tak jsme čekali, jak se povede Mírovi při třetí etapě RACASu. Ale snad vlivem pohodového týmu, snad příjemným letním počasím, ale zdá se, že zatím vše běží v pohodovém duchu.

Den 4

Čtvrtý den byl zlomový, tedy minimálně co se české trasy týká. Ta se totiž „zlomila“ a přibližně v poledne Míra projel nejzápadnějším bodem. Nyní tak už míří zpět na východ a stále drží plánované tempo.

Den 5

Na pátý den předpovědi počasí hlásily změnu a nepletly se! Míra o půl šesté ráno vyrážel po nočním vydatném dešti do mlhavé Šumavy a teploměr ukazoval slabých šest stupňů celsia! To ale na jeho náladě neubralo, spíš naopak.

Den 6

Šestý den byl ve znamení průjezdu Vsetínem po absolvování trasy okolo Česka. Tak si to Míra vytyčil před startem, tak byly naplánovány etapy a tak se nakonec taky stalo. Dodržel do puntíku vše, co si naplánoval, tedy až na odpočinek….

Den 7

Slovenská mise začala pro Míru v tradičních 5:30, kdy vyrážel ze vsetínského náměstí směrem na východ. Nicméně po pohodovém Česku nastaly hned na začátku slovenské mise první vážnější problémy technického charakteru.

Den 8

Tak až osmý den přišla na Míru drobná krize, ale naštěstí se ji podařilo záhy zažehnat. Snad vlivem včerejších technických problémů byl trochu rozhozený a ráno ho tým těžko tahal z postele. Dopoledne to pak nejelo úplně podle představ, ale večer naopak vypadal v pohodě a spokojený, takže snad poslední dny do vysněného cíle budou poklidné.

Den 9

Už to začíná být dlouhé a byť Míra zůstává pozitivní a fyzicky se cítí pořád celkem dobře, hlava už se těší do cíle a dává to místy hodně najevo. Navíc průjezdem na Slovensko se prý začínají nabalovat drobné technické problémy, ale zatím naštěstí žádné fatální.

Den 10

Cíl už se blíží a je to znát. Desátý den byl opět náročný a dlouhý, ale díky profilu a vidiny konce jel Míra zatím nejrychlejší tempo. Ale i dnešek přinesl několik zajímavých momentů a první pád!

Den 11

Dokázal to a krátce po 18. hodině dorazil na Dolní náměstí ve Vsetíně! Celkový čas strávený na trase tak byl 10 dnů, 9 hodin a 35 minut! Byl šťastný, spokojený, unavený a těšil se domů!