21.08.2021 - Den 9 

Už to začíná být dlouhé a byť Míra zůstává pozitivní a fyzicky se cítí pořád celkem dobře, hlava už se těší do cíle a dává to místy hodně najevo. Navíc průjezdem na Slovensko se prý začínají nabalovat drobné technické problémy, ale zatím naštěstí žádné fatální.

Co do počasí byl i devátý den slunečný a vzhledem k tomu, že se nyní tým pohybuje na nejjižnější části celé trasy, byl až proklatě horký. A i když to chvíli vypadalo, že by i mohlo zapršet, trasa se stočila a pokračovalo se v suchu…
Mimochodem, před třemi dny jeli podél hranice s Rakouskem na jižní Moravě, předevčírem podél polské pod Tatrami na severu Slovenska, včera míjeli Ukrajinu na nejvýchodnější hranici Slovenska a nyní je čekají dva dny podél Maďarska. Je to takový zajímavý zeměpisný výlety ten RACAS!

Z toho, že Míra nyní kopíruje Slovensko-Maďarskou hranici plyne ještě jeden fakt - o kopec nezavadí! Dnes za celý den nastoupal necelé 2.000 km a byla to tak dosud nejrovinatější etapa. Chvíli by se to mohlo zdát jako výhoda, ale jak Míra večer poznamenal, ty nekonečné roviny nejsou nic pro něj a měl pocit, že to vůbec neodsýpá! Prý by to (jako správný hudebník) přirovnal k písničce, která nemá pořádnou melodii, žádný refrén, jen pořád dokola hraje a hraje a postupně vymývá mozek. Člověk čeká, kdy přijde změna a hodiny nic! Těší se na zatáčku, čeká několik kilometrů a za ní je jen další nekonečná rovina. Takže není divu, že posledních dnešních 100 km dojížděl opravdu na morál a měl pocit, že se plouží. Do kopce člověk změní rytmus, z kopce odpočine, ale na rovině musí furt šlapat… Ale výsledný průměr vůbec nebyl pomalý, je to jen v hlavě… 

Navíc měl pocit, že už dva dny drobně škrtá přední kotouč. Tak se na to Míra starší podíval a zjistil, že se do brzdového třmenu dostalo plastové víčko od odvzdušňovacího šroubku a dělalo tam neplechu. Navíc měl úplně sjeté destičky, tak proběhl rychlý servis a najednou má prý pocit, že to i jede. Dost možná mu dva dny lehce kolo brzdilo, což na těch kilometrech i nějaký ten watt může znamenat!
Ale i hlava už začíná blbnout - když dojel na konec druhé etapy v navigaci (trasa je rozdělena na Slovensku na 4 části), snažil se jednoduše za jízdy přepnout na třetí a pokračovat. Jenže navigace dlouho načítala a nic. Zkusil to tedy restartovat a nahrát znova, ale výsledek byl stejný. Mezitím znejistil i jestli jede správně, takže zastavit, kontrola mapy v telefonu, naštěstí z trasy nesjel, ale navigace pořád nespolupracovala. Až při několikátém pokusu, když už byl trochu rozhozený zjistil, že sice nahrává třetí etapu, ale českou! Takže navigace těžko chytala trasu, když ta byla někde na západě Čech. Tak se zastavil, uklidnil a nahrál správný soubor, což trvalo pár vteřin a jelo se dál. A to je celé jen důkaz, že hlava začíná být unavená, devět dnů intenzivního zatížení musí být znát.

Nyní už celý tým plánuje cíl zítřejší etapy, kdy by měli naposled spát na trase. Plán je jasný - zkusit popojet co nejdál a na poslední den si nechat menší porci. Jednak chtějí dojet do cíle v rozumný čas a hlavně startovat ráno a mít před sebou „jen“ 2XX km je odměna za deset dnů třísetkilometrové dřiny!

Souhrn:

Den 9 - 331 km (čas jízdy 12:19 hod)
Celkem - 2.898 km
Zbývá - 592 km